søndag 17. oktober 2010

O lykke!

I går dusja jeg for første gang på 8 uker!!! Tror du det var godt, eller??

Til mitt forsvar så skal det sies at jeg har vasket meg opptil flere ganger siden jeg kom hit, men vi har bare et badekar og må varme vannet vi skal vaske oss med. Dermed blir det helle-vann-over-seg-med-en-skål-vasking…
Vi har blitt ganske gode på akkurat det der, men hvilken lykke det var å kunne dusje i en ordentlig dusj igjen!

Denne helga har, nesten i sin helhet, vært brukt til rekreasjon og kos, selv om planen var at den skulle være effektiv som bare det. Store deler av lørdag brukte vi på ”Village market”, et vestlig kjøpesenter ca 2 mil herifra. Der spiste vi god mat, kjøpte noen klær, handlet litt, og Anna fikk klippet seg.
Den siste uka har vi hatt strålende vær, og lysten etter å rive av seg klærne og slikke sol har vært stor!! Men, forståelig nok, så er ikke det særlig aktuelt her inne på campus. Derfor ble avgjørelsen tatt om å gjøre noe med det på søndag. Så, etter at vi hadde vært i kirka gikk turen ned til Nairobi, og til et av byens desidert beste hoteller. Hotellet heter Serena Hotel Nairobi, og er, som seg hør og bør, 5-stjerners.
Egentlig er det bare hotellets gjester som kan nyte godt av dets fasiliteter, men vi fikk komme inn for det, og de får jo penger av oss, så de burde jo bare være glade…
Men der kom vi altså inn til tidenes basseng, fine garderober, skikkelig store og gode dusjer, boblebad, badstue, steambad og juice når vi måtte ønske. Til den nette sum av 140 kroner kunne vi altså boltre oss og virkelig nyte livet og sola!






Det tok ikke særlig lang tid før jeg var uti og kunne konstatere at dette var aldeles fantastisk.


Så da ble det til at ettermiddagen ble brukt på Serena Hotel. Kan vel ikke si at jeg angrer særlig mye på en avgjørelsen. J


Og etter en svært så fartsfylt matato-tur hjem til Kabuku, kunne vi konstatere at det hadde vært en fin dag og at alle var fornøyde!

(PS: Dette er ikke noe vi skal begynne å gjøre ofte, men én ting kan jeg love dere, og det er at det ikke blir åtte uker til neste gang!!!)

1 kommentar:

  1. Bildetekst på det siste bildet: "Ekteparet Spilling-Norbakken på bryllupsreise til Serena Hotel". Ser ut som et deilig sted. Kanskje du kan ta med Ole og meg dit om noen uker da, Einar?

    SvarSlett