søndag 12. september 2010

Da er vi igang!

Det er ikke så fryktelig mye nytt å rapportere herifra, men jeg kan jo fortelle litt... Skolen er i full gang, og jeg har undervisning mandag til torsdag. Fredag er det undervisningsfri for min del, så da får jeg prøvd ut hvor god selvdisiplinen min er! Men det er nok å gjøre, oppgaveinnleveringer i alle fag og en god del som skal leses...

I går var det markedsdag i Limuru, så da dro vi dit sammen med ei i klassen for å sjekke trykket. Det var masse folk, og mulighet for å kjøpe alt mulig rart! Masse frukt, grønnsaker og klær. Både nye og brukte. Klærne altså...
Og så har vi prøvd oss på piratkopierte DVD-er, noe som har vist seg å være en tålmodighetsprøve, så i går gjorde vi et nytt forsøk på et par som virket bra...., MEN, piratkopi i Afrika er piratkopi i Afrika, og ikke særlig stabilt. Nå har vi to DVD-er med "Sound of Music", men vi har ikke fått sett mer enn første halvdel før de sluttet å virke. Utrolig irriterende!! Er spent på om "24, season 7" virker...:)

Så litt autofili: Bilparken her nede er mildt sagt interessent, sett med norske øyne. Vi snakker biler som har sett sine beste dager for ekstremt lenge siden, og der vedlikehold er et fremmedord! Kanskje ikke så rart ettersom veiene heller ikke er i særlig bra stand. De fleste bilene er mer eller mindre uvanlige Toyota-modeller, flest fra det Afrikanske markedet, men av og til kommer det noen europeiske skjønnheter, hvilket jeg fikk erfare på nært hold i Limuru i går! For det er ikke bare Toyota det går i, men også én og annen sjelden Audi eller BMW. Og gjett hva som står til salgs i Limuru???!


JEG VIL HA DEN!!!
Ja, nå er nok ikke det særlig aktuelt, ikke minst fordi den er ca like sliten som alle de andre bilene i området, men akk........:)

Ellers så går mye av kveldene med til boklesing (og å se første halvdel av "Sound of Music"), og jeg har akkurat avsluttet min andre krimbok. Ved siden av lesingen har vi hatt et ganske stort inntak av kaffe, kjeks og popcorn, og heldigvis har Anna godtestopp, hvilket gjør at vi er mildt sagt moderate på godteriet. Like greit, sikkert! Men vi har har satt til livs 2,5 kilo kjeks på disse tre ukene, så vi tar det igjen på andre områder:)


Jaja, som dere skjønner så har vi det veldig bra. Det eneste negative nå er at kjøleskapet vårt har sluttet å virke, så forhåpentligvis får vi oss et nytt om ikke så lenge...
Det får være nok for denne gang, ikke så mye spennende info denne gangen, men det kommer vel mer senere...:)

1 kommentar:

  1. Bra du holder stilen, Einar! Bil og mat... ;) Har dere blitt kjent med noen folk, eller?

    SvarSlett