mandag 23. august 2010

Jeg får ikke lov til å gå med fletter!!!

Her kommer en videreføring av oppdateringen fra i går, og jeg kan samtidig meddele at jeg nå har internett på skolen og om en uke vil jeg muligens ha trådløst nett inn på rommet mitt!

I dag startet registreringen av studenter her på St. Paul´s, så vi stilte opp og mottok en bunke papirer og skjemaer. Utfordringen er bare at vi ikke vet hva vi skal studere enda, da han professoren som vi har kontakt med er borte denne uka. Men det gjør ikke så mye, for det er ikke undervisning nå uansett, og vi er de eneste hvite studentene her, så alle synes det er greit at vi venter... Apropos studenter; vi er altså de eneste hvite studentene her, og de eneste internasjonale studentene utenfor Afrika. Det er noen her som kommer fra Sudan, Tanzania og noen andre land i området (les: Afrika).

Som jeg antydet i går så er boforholdene noe varierende her, men vi får det til å fungere. Det rareste er at jeg og Anna bor sammen i en liten leilighet, da reglementet sier at man ikke har lov til å besøke det motsatte kjønn etter klokka 10 på kvelden, men, men, de tenker nok at så lenge det er greit for oss, og det ikke blir reaksjoner fra de andre studentene, så er det best sånn...., og det er jeg egentlig enig i.


Dette er da vår residens, og vi har leiligheten nederst til venstre.



Stua har peis og noen gamle, ekstremt harde møbler... Isolasjon og varme finnes ikke, så p.g.a. mangel på brensel så blir nok en varmovn innkjøpt.





Kjøkkenet er helt greit, men ikke særlig mer...



...og badet må vel kunne sies å være i heller sliten forfatning! Den første dusjen ble en eksperimentell opplevelse, der manøvrering av vaskevannsfat og "helle-vann-over-seg-skål" var i fokus. Men jeg lærer sikkert noen teknikker etterhvert:)
Soverommene er store, og sengene veldig harde, men det fungerer!

Så et par bilder av skolen. Den er egentlig veldig fin og velholdt, og består av en haug med bygninger. Slenger opp bilde av biblioteket og et undervisningshus...





Ellers er det veldig fint og frodig her, og vi får tak i alt vi trenger:)

Så var det overskriften: iblant alle papirene vi fikk utdelt i dag så fulgte det med et tosiders ark med kleskoder og oversikt over regler. En av kleskodene var altså at gutter ikke har lov til å gå med fletter! Følte at spesielt den traff meg hardt... :P Bortsett fra det er det ikke lov til å gå med sterk parfyme, saggebukse, pearcing, tatovering, eller skitne klær.... Svettelukt står det derimot ingenting om!!

 
Jepp. Det får være nok for denne gang. Er ikke sikkert at oppdateringene blir like hyppige fremover, men jeg er hvertfall på nett, så hvis dere lurer på noe så er det bare å skrive i vei!

3 kommentarer:

  1. Koselig bosted, Einar. Doen var nesten like fin som den i Vestre Aker :)

    Vi skal være i Nairobi den 27. august, så hvis du har tid da kan vi spise middag på kvelden.
    Alternativt er vi også en dag i Nairobi den 2. september. Vi skal bo på Nairobi Scripture Mission, som er den norske skolen ikke langt fra Karen i Nairobi.

    Hadde vært veldig gøy å møtes!

    SvarSlett
  2. Så gøy med bilder! :) Ser tross alt ut som boforholdene har steget litt i gradene siden hytta i Oussou ;)

    Take care!

    SvarSlett
  3. Gøy at du legger ut bilder og holder oss oppdatert :) Erik.

    SvarSlett